Fundaţia FPIP Viitor deţine calitatea de furnizor de formare profesională autorizat pentru programele oferite(calificare, iniţiere, specializare, perfecţionare).Lista autorizaţiilor poate fi consultată în cadrul secţiunii CADRU LEGAL.De asemenea, cursanţii pot solicita o copie după autorizaţia cursului vizat pe e-mail, printr-o cerere transmisă la adresa office@calificat.ro.
Totodată, organizaţia este înregistrată în REGISTRUL NAŢIONAL AL FURNIZORILOR DE FORMARE PROFESIOANALĂ AUTORIZAŢI(R.N.F.F.P.A), disponibil în vederea consultării pe www.anc.edu.ro.
-Posibilitatea de achitare în mai multe rate a taxei de curs.
-Curs autorizat A.N.C.(Autoritatea Naţională pentru Calificări),M.M.J.S. (Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale) şi M.E.N.(Ministerul Educaţiei Naţionale).
-Obţinerea unui certificat de absolvire/calificare cu recunoaştere naţională şi internaţională(prin apostilare).
-Cursurile organizate au un profund caracter aplicativ, prin care se urmăreşte asimilarea în mod facil şi corect a informaţiilor.
-Posibilitate de angajare după finalizarea cursului şi acces gratuit la portofoliul locurilor de muncă vacante.
-Pregătirea profesională alături de profesori cu experienţă teoretică şi practică.
-Costul cursului include toate taxele aferente participării:
• acces la sala de curs în vederea pregătirii teoretice;
• acces și lucru pe echipament specific pentru instruirea practică;
• acces la echipamentele și resursele tehnice disponibile;
• suport de curs și alte resurse bibliografice;
• sustinerea examenului de absolvire;
• eliberarea certificatului de absolvire/calificare.
-Pregătirea teoretică se desfăşoară în săli de curs cu dotări moderne.
-Tehnici şi metode moderne de predare canalizate pe stimularea creativităţii şi interactivităţii cursantului.
-La finalizarea cursului, vei primi un VOUCHER VALORIC, care poate fi utilizat pentru a achita parţial sau integral un alt curs din oferta noastră,sau pe care îl poţi oferi CADOU altei persoane.
Pentru a te putea înscrie la un curs, este necesar să îndeplineşti condiţiile de acces din punct de vedere al studiilor, specificate în prezentarea cursului.
Doreşti să obţii informaţii suplimentare despre un curs?
Te rugăm să completezi formularul de solicitare informaţii din pagina cursului.Un reprezentant al echipei FPIP te va contacta în vederea transmiterii detaliilor solicitate.
Eşti interesat de un curs şi doreşti să fii notificat cu privire la data începerii acestuia?
Te rugăm să te înregistrezi prin completarea formularului de înscriere (în format pdf sau electronic la secţiunea ÎNSCRIERI).Completarea formularului semnifică transmiterea datelor de contact la care te putem anunţa cu privire la începerea cursului şi nu presupune alte obligaţii din partea ta.De asemenea, poţi urmări calendarul cursurilor la secţiunea ANUNŢURI.
Acte necesare:
-Formular înscriere(în format pdf sau electronic la secţiunea ÎNSCRIERI ;
- Copie carte identitate;
- Copie certificat naştere;
- Copie act studii - conform specificaţiilor prevăzute în pagina cursului;
- Copie certificat căsătorie (doar în cazul schimbării numelui în urma căsătoriei);
- Adeverinţă medic familie / Fişă aptitudini(cu menţiunea „Apt muncă”) - în original.
În cazul cursurilor de calificare, cursanţii vor încheia şi un contract de formare profesională, la Secretariatul FPIP.
Actele pot fi transmise prin e-mail la adresa office@calificat.ro sau la unul din Secretariatele FPIP din ţară (vezi secţiunea CONTACT).
Deoarece pentru un curs tariful poate să difere în funcţie de locaţia acestuia, te rugăm să ne contactezi , utilizând datele din cadrul secţiunii CONTACT.
Cursurile pot fi achitate integral sau în rate, cu numerar la unul din Secretariatele FPIP sau prin virament bancar.
Şedinţele de curs se desfăşoară în timpul săptămânii după-masă, sau în week-end, dimineaţa.
La cursurile de calificare, iniţiere, specializare sau perfecţionare, cursanţii vor participa în clasă (tip de studiu „faţă în faţă”).Şedinţele de curs se împart în şedinţe de teorie şi şedinţe de practică, în funcţie de specificul cursului (după caz, aplicaţii practice în clasă, practică sau lecţii vizită), fiind structurate pe module.
La sfârşitul fiecărui modul, se organizează şedinţe de evaluare pe parcurs.Notele obţinute se consemnează în catalogul participanţilor la programul de formare profesională.
Suportul de curs va fi difuzat tuturor participanţilor pe fascicole, pe parcursul desfăşurării programului de formare profesională, în format electronic (pe e-mail ori CD)-sau printat, în sala de curs.
Participanţii vor fi informaţi cu privire la orar prin sms şi e-mail.Orarul se transmite la sfârşitul fiecărei luni pentru luna următoare sau ori de câte ori este necesar.
La cursurile de calificare, iniţiere, specializare sau perfecţionare, finalizate cu certificate având recunoaştere profesională cf. O.U.G. 129/2000, republicată, cursanţii vor participa la cursuri în clasă (tip de studiu „faţă în faţă”).
Studiul on-line , la distanţă şi studiul de tip Blended Learning (concept de studiu format din studiul în clasa si studiu on-line) nu sunt reglementate sau recunoscute în sistemul de formare pofesională continuă ca mod exclusiv de parcurgere a unui program, ci cu scopul de a completa tipul tradiţional de predare (în clasă) şi a de a oferi fiecărui cursant un nivel avansat de cunoştinţe de nivel tehnic ridicat.
Conform Normelor metodologice de aplicare a prevederilor OUG 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, una din obligaţia beneficiarului programului de formare profesională este de a frecventa programul pe întreaga perioadă. Înregistrarea a mai mult de 10% absenţe nemotivate sau 25% absenţe motivate din durata totală a programului conduce la pierderea dreptului beneficiarului de a susţine examenul de absolvire.
Participanții la programele de formare profesională susțin examene de absolvire la terminarea stagiilor de pregătire teoretică sau practică.La examenul de absolvire se pot înscrie, pe baza unei cereri, participanţii care au parcurs tematica programului de formare profesională.
Examenul de absolvire reprezintă un set de probe teoretice și/sau practice prin care se constată dobândirea competențelor specifice programului de formare profesională.
Examenul de absolvire se susține în fața unei comisii de examinare constituite din:
a) 2 specialiști din afara furnizorului de formare profesională;
b) un specialist care reprezintă furnizorul de formare profesională.
Aprecierea rezultatelor la probele examenului de absolvire se face prin note de la 1 la10.Nota minimă pentru promovarea probei scrise este 5 (cinci).Nota minimă de promovare a probei practice este 6 (şase).Media finală la examenul de absolvire o constituie media aritmetică a notelor obţinute la cele două probe de examen, calculată cu două zecimale, fără rotunjire.
Participanţii care nu se prezintă la examenul de absolvire sau nu îl promovează primesc o adeverinţă de participare la programul de formare profesională, în baza căreia se pot înscrie pentru susţinerea unui alt examen de absolvire, în aceleaşi conditii, organizat pentru o grupă ulterioară.Înscrierea se va face cu minim 14 zile înainte de data stabilită.
În cazul în care furnizorul de formare profesională nu mai organizează un nou examen de absolvire în termenul dorit de participanţii la program, aceştia pot solicita susţinerea examenului de absolvire la un alt furnizor de formare profesională, pe baza adeverinţei menţionate mai sus.
În tariful cursului sunt incluse:
• acces la sala de curs în vederea pregătirii teoretice;
• acces și lucru pe echipament specific pentru instruirea practică;
• acces la echipamentele și resursele tehnice disponibile;
• suport de curs și alte resurse bibliografice;
• susţinerea examenului de absolvire;
• eliberarea certificatului de absolvire/calificare.
Alte taxe:
a) taxă eliberare duplicat certificat calificare/absolvire-100 RON;
b) taxă examinare pentru persoanele care nu au participat la examenul de absolvire organizat pentru grupa în cadrul căreia au fost înmatriculaţi şi care solicită înscrierea la un nou examen– 100 RON;
c) taxă examinare pentru persoanele care nu au promovat examenul de absolvire şi solicită înscrierea la un nou examen -50 RON;
d) taxă arhivare certificat calificare/absolvire(se aplică pentru certificatele neridicate într-un termen de 90 de zile de la data informării cu privire la eliberarea acestora)-50 RON;
e) taxă serviciu avizare certificat calificare/absolvire-50 RON.
Furnizorul de formare profesională eliberează persoanei care a promovat examenul de absolvire a unui program de formare profesională următorul tip de certificat, după caz:
a) certificat de calificare profesională pentru programele de calificare sau recalificare;
b) certificat de absolvire pentru programele de iniţiere, perfecţionare, specializare, precum şi la absolvirea fiecărui modul, în cazul programelor de formare profesională structurate pe module.
Certificatele se eliberează însoţite de o anexă denumită "Supliment descriptiv al certificatului", în care se precizează competenţele profesionale dobândite, prevăzute în standardul ocupaţional, respectiv în standardul de pregătire profesională.
Certificatele de calificare profesională sau de absolvire cu recunoaştere naţională, sunt imprimate tip, tipărite pe hârtie specială, având elemente de securizare şi au regimul actelor de studii.
Certificatele de calificare profesională sau de absolvire au recunoaştere profesională şi în afara teritoriului României, prin aplicarea apostilei. Aceste certificate cărora li s-a aplicat apostila sunt recunoscute în statele care au aderat la Convenția de la Haga.
Aplicarea apostilei se face de către organele competente.În vederea aplicării apostilei, este necesară verificarea autenticităţii certificatului prin procedura de avizare(prevăzută la art. 21 alin. (1) din ordonanţă în vederea aplicării apostilei de la Haga prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 66/1999 pentru aderarea României la Convenţia cu privire la suprimarea cerinţei supralegalizării actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 5 octombrie 1961, aprobată prin Legea nr. 52/2000, cu modificările ulterioare).
Unde mă adresez?
Este necesar să vă adresaţi către Secretariatul Tehnic al Comisiei de Autorizare a Furnizorilor de Formare Profesională a Judeţului Braşov sau să solicitaţi organizatorului cursului să iniţieze demersurile necesare.
Ce acte sunt necesare?
-Cerere tip (se completează la Sediul FPIP sau la Secretariatul Tehnic al Comisiei de Autorizare a Furnizorilor de Formare Profesională a Judeţului Braşov);
-Copie Buletin/carte de identitate/ procura notarială;
- Actul de studii(certificatul de calificare profesională sau de absolvire) însoţit de suplimentul descriptiv al acestuia-în original şi copie.
Unde mă adresez?
Este necesar să vă adresaţi către Instituţia Prefectului din judeţul unde aveţi domiciliul.
Ce acte sunt necesare?
-Cerere tip;
-Actul care urmează a fi apostilat în original – la Instituţia Prefectului (se obţine apostila doar pe actul original);
-Buletinul/cartea de identitate/ procura notarială/contractul de prestări servicii însoţit de delegaţie din partea firmei.
Afla mai multe si despre recunoaşterea calificărilor profesionale în Uniunea Europeana AICI.
Suplimentul descriptiv la certificatul de calificare/certificatul de calificare profesională, EUROPASS, descrie calificările profesionale deţinute de orice persoană care posedă certificatul de formare profesională educaţional la care se face referire. În acest scop, el prevede, printre altele, informații cu privire la competenţele dobândite, gama de activități profesionale disponibile,organismele de certificare, nivelul de calificare, condiţiile de admitere necesare și posibilități de acces la următorul nivel de formare.
Nu înlocuieşte certificatul original şi nu asigură recunoaștere automată. Este eliberat de instituţia care a organizat cursul.
Documentul completează informaţiile cuprinse deja în certificatul original, făcându-l mai uşor de înţeles, în special pentru angajatorii sau instituţiile din alte ţări.
În cazul pierderii sau distrugerii certificatului de calificare sau de absolvire original, în baza unei cereri scrise a solicitantului, furnizorul de formare profesională eliberează un duplicat al acestuia, întocmit pe baza documentelor aflate în arhiva furnizorului de formare profesională.
Cererea de eliberare a duplicatului este însoţită de următoarele acte:
a) declaraţia scrisă dată de titularul certificatului de calificare sau de absolvire în care sunt cuprinse toate elementele necesare pentru identificare, împrejurările în care acesta a fost pierdut, precum şi alte precizări care să confirme dispariţia certificatului respectiv;
b) dovada publicării pierderii certificatului de calificare sau de absolvire, în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a;
c) copie de pe actul de identitate.
Termenul pentru eliberarea duplicatelor este de 30 de zile de la data înregistrării cererii.
Duplicatele se eliberează o singură dată, fapt ce se aduce la cunoştinţă titularilor.
Calificarea = tip de program de formare profesională care conduce la dobândirea unui ansamblu de competenţe profesionale care permit unei persoane să desfăşoare activităţi specifice uneia sau mai multor ocupaţii.
Cadrul naţional al calificărilor stabileşte 8 niveluri de calificare care pot fi dobândite prin sistemul formal de educaţie şi formare profesională din România şi prin recunoaşterea rezultatelor învăţării dobândite prin învăţare în contexte nonformale şi informale, din perspectiva învăţării pe tot parcursul vieţii.
CADRUL NAȚIONAL AL CALIFICĂRILOR (CNC) |
|||
Nivelurile de calificare |
Descriptorii de definire ai nivelurilor Cadrului național al calificărilor |
||
Cunoștințe* |
Abilități** |
Competențe*** |
|
Nivelul 1 Rezultatele învățării corespunzătoare nivelului 1 sunt |
cunoștințe generale de bază |
abilități de bază necesare pentru a executa sarcini simple |
muncă sau studiul sub supraveghere directă într-un context structurat |
Nivelul 2 Rezultatele învățării corespunzătoare nivelului 2 sunt |
cunoștințe faptice de bază într-un domeniu de muncă sau de studiu |
abilități cognitive și practice de bază necesare pentru utilizarea informațiilor relevante în scopul executării sarcinilor și rezolvării problemelor de rutină prin utilizarea unor reguli și instrumente simple |
munca sau studiul sub supraveghere, cu un anumit grad de autonomie |
Nivelul 3 Rezultatele învățării corespunzătoare nivelului 3 sunt |
cunoștințe faptice, cunoașterea unor principii, procese și concepte generale dintr-un domeniu de muncă sau de studiu |
o gamă de abilități cognitive și practice necesare pentru executarea sarcinilor și rezolvarea problemelor prin selectarea și aplicarea de metode, instrumente, materiale și informații de bază |
asumarea responsabilității pentru executarea sarcinilor într-un domeniu de muncă sau de studiu; adaptarea propriului comportament la circumstanțe pentru rezolvarea problemelor |
Nivelul 4 Rezultatele învățării corespunzătoare nivelului 4 sunt |
cunoștințe faptice și teoretice în contexte largi, în cadrul unui domeniu de muncă sau studiu |
o gamă de abilități cognitive și practice necesare pentru găsirea de soluții la probleme specifice, într-un domeniu de muncă sau de studiu |
autogestionare cu ajutorul unor indicații în general previzibile în cadrul situațiilor de muncă sau de studiu, dar care se pot schimba; supravegherea activității de rutină a altor persoane, preluând o anumită responsabilitate pentru evaluarea și îmbunătățirea activităților de muncă sau de studiu |
Nivelul 5 Rezultatele învățării corespunzătoare nivelului 5 sunt |
cunoștințe faptice și teoretice cuprinzătoare, specializate într-un domeniu de muncă sau de studiu și conștientizarea limitelor cunoștințelor respective |
o gamă amplă de abilități cognitive și practice necesare pentru conceperea de soluții creative la probleme abstracte |
gestionare și supraveghere în situații de muncă sau de studiu, în care schimbările sunt imprevizibile; revizuirea și dezvoltarea performanțelor proprii și ale altora |
Nivelul 6 Rezultatele învățării corespunzătoare nivelului 6 sunt |
cunoștințe avansate într-un domeniu de muncă sau de studiu, care implică înțelegerea critică a teoriilor și principiilor |
abilități avansate, care denotă control și inovație, necesare pentru a rezolva probleme complexe și imprevizibile într-un domeniu de muncă sau de studiu specializat |
gestionarea de activități sau proiecte tehnice ori profesionale complexe, prin asumarea responsabilității pentru luarea deciziilor în situații de muncă sau de studiu imprevizibile; asumarea responsabilității pentru gestionarea dezvoltării profesionale a indivizilor și grupurilor |
Nivelul 7 Rezultatele învățării corespunzătoare nivelului 7 sunt |
cunoștințe foarte specializate, unele dintre ele situându-se în avangarda nivelului de cunoștințe dintr-un domeniu de muncă sau de studiu, ca bază a unei gândiri și/sau cercetări originale; conștientizare critică a cunoștințelor dintr-un domeniu și a cunoștințelor aflate la granița dintre diferite domenii |
abilități specializate pentru rezolvarea problemelor în materie de cercetare și/sau inovație, pentru dezvoltarea de noi cunoștințe și proceduri și pentru integrarea cunoștințelor din diferite domenii |
gestionarea și transformarea situațiilor de muncă sau de studiu care sunt complexe, imprevizibile și necesită noi abordări strategice; asumarea responsabilității pentru a contribui la cunoștințele și practicile profesionale și/sau pentru revizuirea performanței strategice a echipelor |
Nivelul 8 Rezultatele învățării corespunzătoare nivelului 8 sunt |
cunoștințe la cel mai avansat nivel dintr-un domeniu de muncă sau de studiu și cunoștințe aflate la granița dintre diferite domenii |
abilitățile și tehnicile cele mai avansate și specializate, inclusiv abilitatea de sinteză și evaluare, necesară pentru rezolvarea problemelor critice de cercetare și/sau inovație și pentru extinderea și redefinirea cunoștințelor existente sau a practicilor profesionale |
demonstrarea unui nivel ridicat de autoritate, inovație, autonomie, de integritate științifică și profesională și a unui angajament susținut pentru dezvoltarea de noi idei sau procese aflate în avangarda unei situații de muncă ori de studiu, inclusiv cercetarea |
După data de 1 ianuarie 2016, nivelurile de calificare pentru care organizează programe de formare profesională, sunt cele prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor.
Iniţierea = tip de program de formare profesională care conduce la dobândirea uneia sau mai multor competenţe specifice unei calificări conform standardului ocupaţional sau de pregătire profesională.
Specializarea = tip de program de formare profesională prin parcurgerea căruia se pot dobândi toate competenţele prevăzute în standardul ocupaţional, în aceeaşi arie ocupaţională sau se dobândesc competenţe fundamentale/cheie/tehnice noi într-o arie ocupaţională nouă.
Perfecţionare = tip de program de formare profesională având ca scop actualizarea cunoştinţelor, deprinderilor şi competenţelor profesionale şi/sau dobândirea unor cunoştinţe avansate, a unor metode şi procedee moderne, necesare pentru realizarea activităţilor profesionale, ale unei persoane care deţine deja o „calificare/specializare”. Condiţia de acces la acest tip de program este:
- deţinerea unui certificat de calificare
sau
- deţinerea unui certificat de absolvire a unui curs de specializare.
Competențele profesionale se dobândesc pe cale formală, nonformală sau informală care, în sensul prevederilor OUG 129/2000, republicată, se definesc astfel:
a) prin calea formală se înțelege parcurgerea unui program organizat de un furnizor de formare profesională;
b) prin calea nonformală se înțelege practicarea unor activități specifice direct la locul de muncă sau autoinstruirea;
c) prin calea informală se înțelege modalitățile de formare profesională neinstituționalizate, nestructurate și neintenționate contact nesistematic cu diferite surse ale câmpului socioeducațional,familie, societate sau mediu profesional.
Standardul ocupaţional este un instrument care stabilește legătura între cerinţele pieţei muncii, exprimate prin deprinderile şi competenţele necesare practicării unei ocupaţii și elementele definitorii ale educaţiei şi formării profesionale, exprimate prin: cunoştinţe, nivel de calificare, nivel educaţional, plan şi programă de formare teoretică şi practică, condiţii de acces, condiţii de promovare, dezvoltare personală, diplome/certificate, suplimente la diplome/certificate, în condiţii de asigurare a calităţii sistemului.
DA, din 2015, Centrul de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale din cadrul Fundației F.P.I.P.-Viitor este autorizat de către A.N.C. (Autoritatea Naţională pentru Calificări) să organizeze programe de evaluare şi să certifice competenţele profesionale obţinute pe alte căi decât cele formale pentru ocupații/calificări din diverse domenii, precum: Construcții, Turism & HO.RE.CA, Beauty, Sanatate/Social, Comert/Economic s.a.
Acesta se regăsește în Registrul Naţional al centrelor de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale obţinute pe alte căi decât cele formale publicat pe site-ul www.anc.edu.ro.
Grila de programe de evaluare este actualizată în permanență şi poate fi vizualizată în secţiunea ”Evaluare şi certificare competenţe profesionale”
Extras din Ordonanţa nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, art.45.Evaluarea competenţelor profesionale este procesul de colectare a informaţiilor necesare pentru stabilirea competenţei şi judecarea lor în raport cu cerinţele standardului ocupaţional pentru o ocupaţie sau calificare data și constă în testarea cunoștințelor teoretice (examen scris şi oral) şi a deprinderilor practice (observare în condiții reale de muncă, simulări sau demonstraţii, proiecte, portofoliu).
Cu alte cuvinte, evaluarea competenţelor profesionale reprezintă modalitatea rapidă de recunoaștere şi certificare a competenţelor profesionale dobândite la locul de muncă, prin studiu individual sau alte căi nonformale/ informale, fiind recomandată tuturor persoanelor care știu o meserie dar nu dețin dovada calificării (certificat de absolvire / certificat de calificare / certificat de competenţe).
Diferenţa esenţială dintre sistemul de evaluare și cel de formare profesională este că:
Astfel,
evaluarea competenţelor se adresează acelor persoane care au deja experienţa în muncă şi urmăresc, în principal, obţinerea unui certificat care să le ateste competenţele, în timp ce,
cursurile de formare profesională se adresează persoanelor care doresc să înveţe o meserie.
Certificatele obţinute, fie în urma unui curs de calificare sau a unui curs de iniţiere / perfecţionare fie în urma unei evaluări, au aceeași valoare pe piața muncii.
ETAPA 1: Completarea cererii de înscriere la procesul de evaluare prin care soliciți evaluarea și certificarea competențelor (descarcă formularul AICI)
Odată cu cererea, te rugăm să trimiţi următoarele documente:
Acestea se pot transmite prin e-mail la adresa evaluare@calificat.ro sau depune la Secretariatul Centrului de evaluare Fundaţia F.P.I.P.-Viitor (Vezi secţiunea CONTACT)
În termen de 24 de ore de la primirea documentelor un consultant al Centrului de evaluare Fundația F.P.I.P-Viitor iți va confirma înscrierea (telefonic sau prin email).
ETAPA 2: Desemnarea unui Evaluator de competențe profesionale
În vederea evaluării competențelor profesionale, îți este repartizat un evaluator de competențe profesionale care răspunde de punerea în aplicare a întregului proces de evaluare;
Evaluarea se realizează în baza standardului ocupaţional aferent ocupației/calificării pentru care soliciți certificarea competențelor.
Standardul ocupaţional este documentul care precizează unităţile de competenţă şi nivelul calitativ asociat rezultatelor activităţilor cuprinse într-o ocupaţie, respectiv calificare, pe scurt: ce cunoştinţe, abilităţi şi atitudini trebuie să deţină şi ce activităţi trebuie să desfăşoare un Instalator, Dulgher, Zidar, Bucătar etc.
A fi competent într-o ocupaţie înseamnă:
Dacă este necesar, evaluatorul te va ajuta să înţelegi mai bine standardul ocupaţional pentru care soliciţi evaluarea competenţelor profesionale. Tot evaluatorul Centrului nostru îţi va sta la dispoziţie pentru a discuta termeni de specialitate, tematici specifice ocupaţiei sau informaţii de ultima oră privind metode şi tehnici noi etc… Dar şi pentru a planifica traseul educaţional, în cazul în care ai nevoie de mai mult decât doar de o simplă evaluare şi certificare de competenţe. Noi îi respectăm şi suntem alături prin tot ceea ce putem face de cei care îşi doresc mai mult de la cariera profesională. (Iar aceste servicii sunt incluse în tariful pentru evaluare şi certificare.)
Poţi descărca Standardul Ocupaţional pentru ocupaţia/calificarea în care doreşti să te califici accesând pagina de prezentare a programului vizat din secțiunea Evaluare și Certificare a Competențelor Profesionale
ETAPA 3: Stabilirea programului de desfășurare a procesului evaluare:
Împreună cu evaluatorul veţi stabili:
ETAPA 4: Completarea fișei de autoevaluare:
Înainte de intrarea în procesul de evaluare propriu-zis, analizezi, asistat de evaluatorul de competențe profesionale, propria performanță profesională în raport cu conținutul standardului ocupațional și completezi o fișă de autoevaluare (aprecierea rezultatelor propriei activități, a aptitudinilor, atitudinilor și a altor capacități, în raport cu cerințele standardului ocupațional).
În funcție de rezultatul autoevaluării, evaluatorul de competențe profesionale îți recomandă întrarea în procesul de evaluare pentru întreg standardul sau pentru o parte a acestuia ori renunțarea la intrarea în procesul de evaluare.
În situaţia în care nu doreşti acum evaluarea tuturor unităţilor de competenţă, acestea pot fi evaluate separat, în timp, pe parcursul mai multor sesiuni de evaluare. În urma unui viitor curs sau a unei noi experienţe, dacă vei şi dobândi noi competenţe, vei putea solicita o nouă evaluare şi vom certifica şi acea unitate de competenţă.
ETAPA 5: Aplicarea metodelor de evaluare (susținerea examenului):
Evaluarea propriu-zisă presupune culegerea şi înregistrarea dovezilor de competenţă obţinute în urma aplicării metodelor de evaluare convenite cu evaluatorul (test scris, întrebări orale, observare directă, simulare, portofoliu, raport terţi/recomandare, etc.)
Dovezile de competență pe care le produci pe parcursul evaluării sunt analizate de evaluatorul de competențe profesionale în raport cu cerințele standardului ocupațional.
După încheierea analizei, evaluatorul îți comunică rezultatele evaluării. Dacă nu ești mulțumit de decizia ‘încă nu competent’, raportată la anumite unități de competență, ai dreptul să faci contestație, pe care o depui la central de evaluare în termen de 5 zile de la data comunicării deciziei.
ETAPA 6: Eliberarea certificatului de competențe profesionale:
Procesul de evaluare se finalizează cu obţinerea deciziei ”competent” sau ”încă nu competent” pentru fiecare unitate de competență, în parte, pentru care tu ai candidat în procesul de evaluare.
Dacă ai fost declarat competent, primești un certificat de competențe profesionale pentru unitățile de competență în care ai fost declarat competent.
Certificatul de competențe profesionale se eliberează în termen de cel mult 30 de zile de la evaluare;
Acest certificat este recunoscut pe teritoriul României iar apostilat și în strainatate.
Află care este valoarea certificatul de competențe profesionale obtinut in urma procesului de evaluare AICI
Dovezile de competență se colectează prin aplicarea unor metode și instrumente de evaluare, ca de exemplu:
Metoda de evaluare este tehnica prin care se culeg dovezi de competenţă. Metodele de evaluare recomandate sunt: autoevaluarea, observarea directă, întrebările orale, testul scris, proiectul, simularea sau demonstraţia structurată, rapoarte din partea altor persoane, portofoliul de lucrări realizate anterior evaluării.
Metodele de evaluare utilizate de Centrul de evaluare "Fundaţia F.P.I.P.-Viitor" evidenţiază faptul că un candidat are cunoştinţele şi deprinderile necesare efectuării activităţilor de muncă şi, mai ales, are capacitatea de a obţine rezultatele aşteptate în urma efectuării acestor activităţi.
Cu alte cuvinte, metodele de evaluare evidenţiază:
Specialişti cu experienţa recentă de muncă şi/sau de coordonare în ocupaţiile/calificările pentru care sunt desemnaţi de centrul autorizat să efectueze evaluări şi îndeplinesc simultan următoarele condiţii:
Certificat de competențe profesionale, recunoscut la nivel național de către Ministerul Muncii şi Ministerul Educaţiei, în baza Ordonanței Guvernului nr. 129/2000, iar tradus și apostilat este recunoscut la nivel internațional.
Prin Ordinul comun al Ministerului Educației și al Ministerului Muncii nr. 3329/81 din 23 februarie 2005 se precizează că persoanele declarate competente pentru toate unităţile de competenţă specifice ale unei ocupaţii sau calificări primesc un certificat de competenţe profesionale, care are aceeaşi valoare ca şi certificatele de absolvire, respectiv de calificare cu recunoaştere naţională, eliberate în sistemul formal de formare profesională.
Extras din Ordinul Ministrului Educaţiei și Cercetării și al Ministrului Muncii, Solidarităţii Sociale și Familiei nr. 3329/81/2005
ART. 33
DA. Pentru a obţine certificatul de competențe profesionale este necesar doar să cunoaşteţi meseria pentru care doriţi certificarea competențelor (calificarea).
Durata procesului de evaluare se stabileşte în funcţie de specificul şi de complexitatea ocupaţiei/calificării, fără a depăşi 30 de zile.
Deoarece tariful variază în funcţie specificul și de complexitatea ocupației/calificării, vă rugăm să ne solicitați oferta de preț utilizând datele din cadrul secţiunii CONTACT.
Costul programului include toate taxele aferente evaluării, certificării și eliberării certificatului de competențe profesionale.
Taxa pentru evaluarea competențelor profesionale se poate achitata integral sau în rate, cu numerar la Secretariatul Centrului de evaluare Fundația F.P.I.P. -Viitor (Brașov) sau prin virament bancar.
Sesiunile de evaluare pot fi organizate atât în timpul săptămânii cât şi în weekend (dimineaţa, la prânz sau după-amiaza).
Evaluările se programează în funcţie de disponibilitatea dumneavoastră şi a evaluatorului desemnat de Centru, fără a vă afecta programul de lucru.
Eşti interesat de un program de evaluare și certificare a competențelor profesionale şi doreşti să fii notificat cu privire la perioada în care vom organiza o nouă sesiune de evaluare?
Te rugăm să te înregistrezi prin completarea formularului de înscriere (în format pdf sau electronic la secţiunea ÎNSCRIERI). Completarea formularului semnifică transmiterea datelor de contact la care te putem anunţa cu privire la organizarea unei noi sesiuni de evaluare şi nu presupune alte obligaţii din partea ta. De asemenea, poţi urmări calendarul sesiunilor de evaluare la secţiunea ANUNŢURI.
Procesele de evaluare și certificare a competențelor profesionale se desfăşoară la sediul centrului de evaluare autorizat şi la unitățile de profil care asigură dotările necesare pentru observarea în condiții reale de muncă.
Dorești să te înscrii/programezi la EVALUARE?
Te rugăm să transmiți prin e-mail la adresa evaluare@calificat.ro sau la Secretariatul Centrului de evaluare Fundaţia F.P.I.P.-Viitor (Vezi secţiunea CONTACT), următoarele documente:
Conform legislaţiei în vigoare furnizorul de servicii de evaluare a competenţelor profesionale are obligaţia de a elibera certificatul de competenţe profesionale în termen de maxim 30 de zile de la finalizarea procesului de evaluare (susţinerea examenului).
DA, certificatele de competențe profesionale au recunoaştere profesională şi în afara teritoriului României, prin aplicarea apostilei. Aceste certificate cărora li s-a aplicat apostila sunt recunoscute în statele care au aderat la Convenția de la Haga.
Aplicarea apostilei se face de către organele competente. În vederea aplicării apostilei, este necesară verificarea autenticităţii certificatului prin procedura de avizare(prevăzută la art. 21 alin. (1) din ordonanţă în vederea aplicării apostilei de la Haga prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 66/1999 pentru aderarea României la Convenţia cu privire la suprimarea cerinţei supralegalizării actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 5 octombrie 1961, aprobată prin Legea nr. 52/2000, cu modificările ulterioare).
Pasul 1. Obţinerea avizului în vederea apostilării (avizarea certificatului).
Unde mă adresez?
Este necesar să vă adresaţi către Secretariatul Autorităţii Naţionale pentru Calificări, cu sediul în București, Sector 1, P-ța. Valter Mărăcineanu, nr. 1-3, Intrarea B, etaj 2, cam. 117) sau să solicitaţi organizatorului programului de evaluare să iniţieze demersurile necesare.
Ce acte sunt necesare?
Pasul 2. Apostilarea
Unde mă adresez?
Este necesar să vă adresaţi către Instituţia Prefectului din judeţul unde aveţi domiciliul.
Ce acte sunt necesare?
*Centrul de Evaluare poate presta servicii de avizare / apostilare la cerere
Completând formularul de solicitare informaţii din pagina de prezentare a programului vizat. Un reprezentant al echipei F.P.I.P. te va contacta în vederea transmiterii detaliilor solicitate.
Dacă nu promovaţi un instrument/metodă de evaluare aplicat/ă în cadrul procesului, vi se permite să participaţi la o altă probă, prin aplicarea unui instrument asemănător ca structură, conţinut şi nivel de dificultate. Sunt permise doar 2 încercări.
În urma procesului de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale, evaluatorul trebuie să ia decizia de competenţă, consemnând ”competent” sau ”încă nu competent”.
Dacă în urma evaluării nu sunteți mulţumit de decizia "încă nu competent", raportată la anumite unităţi de competenţă, aveţi dreptul de a face contestaţie, pe care o depuneţi la Centrul de evaluare Fundaţia F.P.I.P.-Viitor în termen de 5 zile de la data comunicării deciziei.
În consecință Centrul de evaluare desemnează un alt evaluator de competenţe profesionale care organizează un nou proces de evaluare pentru unităţile de competenţă care fac obiectul contestaţiei.
Evaluarea evidenţiază capacitatea unei persoane de a integra cunoştinţele teoretice cu deprinderile practice şi cu capacitatea proprie de gândire, analiză şi sinteză pentru a efectua activităţi şi a obţine rezultate la nivelul calitativ descris în standard. Astfel, evaluarea competenţelor oferă garanţia că o persoană a demonstrat că are cunoştinţele şi deprinderile necesare efectuării activităţilor descrise în standardul pe baza căruia a fost evaluată.
Cu toate că funcţia principală a evaluării competenţelor este să certifice competenţa şi să acorde recunoaştere profesională unei persoane, ea mai poate fi utilizată şi în alte scopuri cum ar fi:
Tipuri de certificate -vezi secţiunea tip de certificat obţinut http://www.calificat.ro/certificat-de-calificare.html
Competenţa profesională - reprezintă capacitatea de a realiza activităţile cerute la locul de muncă la nivelul calitativ specificat în standardul ocupaţional.
Contractul de ucenicie la locul de muncă - Un contract individual de muncă de tip particular, încheiat pe durată determinată, în temeiul căruia o persoană fizică, denumită ucenic, se obligă să se pregătească profesional şi să muncească pentru şi sub autoritatea unei persoane juridice sau fizice denumite angajator, care se obligă să-i asigure plata salariului şi toate condiţiile necesare formării profesionale.
Formarea profesională a adulţilor - cuprinde formarea profesională iniţială şi formarea profesională continuă organizate prin alte forme decât cele specifice sistemului naţional de învăţământ.
Formarea profesională continuă - este ulterioară formării iniţiale şi asigură adulţilor fie dezvoltarea competenţelor profesionale deja dobândite, fie dobândirea de noi competenţe.
Formarea profesională iniţială - asigură pregătirea necesară pentru dobândirea competenţelor profesionale minime necesare pentru obţinerea unui loc de muncă.
Funcţia - este activitatea desfăşurată de o persoană într-o ierarhie funcţională de conducere sau execuţie.
Furnizorii de formare profesională - sunt persoane juridice de drept public său privat care pot presta servicii de formare profesională, cu respectarea standardelor de pregătire profesională şi a legislaţiei în vigoare.
Maistrul de ucenicie - Persoana atestată, în condiţiile Legii nr.279/2005 privind ucenicia la locul de muncă, care coordonează formarea profesională a ucenicului.
Meseria - este complexul de cunoştinţe dobândit prin şcolarizare sau prin practică, necesare pentru executarea anumitor operaţii de transformare şi prelucrare a obiectelor muncii sau pentru prestsrea anumitor servicii
Ocupaţia - activitatea utilă, aducătoare de venit (în bani sau în natură) pe care o desfăşoară o persoană în mod obişnuit într-o unitate economico-socială şi care constituie pentru această sursă de existenţă. Ocupaţia poate fi exprimată prin funcţie sau meserie.
Profesia - este specialitatea (calificarea) obţinută prin studii, iar ocupaţia este specialitatea (calificarea) exercitată efectiv la locul de muncă.
Standardul ocupaţional - documentul care precizează unităţile de competenţă şi nivelul calitativ asociat rezultatelor activităţilor cuprinse într-o ocupaţie.
Ucenicia la locul de muncă - Formarea profesională realizată în baza unui contract de ucenicie la locul de muncă.
Ucenicul - Persoana fizică încadrată în muncă în baza unui contract de ucenicie la locul de muncă.
Cursul de Competențe antreprenoriale este destinat să îți ofere toate resursele necesare pentru a porni o afacere de succes. Cu o combinație de teorie și practică, vei dobândi cunoștințele și încrederea necesară pentru a naviga în lumea afacerilor. Nu rata oportunitatea de a te înscrie și de a investi în viitorul tău antreprenorial!
Servicii medicale complete de medicina muncii oferite la sediul nostru sau la sediul firmei dumneavoastra. www.calificatpro.ro
Programe de ucenicie organizate de angajatori in parteneriat cu furnizorul de formare profesională , finalizate cu certificate cu recunoaștere profesională
NOU!Curs autorizat, finalizat cu certificat de absolvire, avand recunoastere profesionala atat in tara cat si la nivel international.Curs complet adresat persoanelor care vizeza obtinerea atestatului de Inspector ITP
Cursurile se adresează copiilor de grădiniță și școală generală fiind organizate în acest moment în mai multe orașe din țară. Portofoliul de training conține două programe educaționale pentru dezvoltarea personală și emoțională a copiilor. Primul program este adresat preșcolarilor și se desfășoară sub licența Future Learning for Kids. Al doilea program este conceput special pentru școlari, fiind desfășurat sub licența Clever Children.
Auzim tot mai mult despre cerințele angajatorilor cu privire la calificare și deținerea unei diplome care să ateste cunoștințele personalului. Într-o lume în care accesul la informații și posibilitățile de a învața meserie pe cont propriu sunt tot mai des întâlnite devine necesară deținerea unui document care să demonstreze calificarea...
Evaluarea competenţelor profesionale reprezintă modalitatea rapidă de recunoaștere şi certificare a competenţelor profesionale dobândite la locul de muncă, prin studiu individual sau alte căi nonformale/ informale, fiind recomandată tuturor persoanelor care știu o meserie dar nu dețin dovada calificării. Citește, în continuare, care sunt etapele procesului de evaluare și certificare a competențelor profesionale.
Nou! Curs calificare nivel 3 "Electromecanic instalații și aparatură de bord aeronave".Un curs despre instalațiile electrice, măsurători, verificări, montări, demontări, lucrări de mentenanță la aparatele de bord, la sistemele electrice și electromecanice ale aeronavelor ................